maandag 8 juni 2009

Eindejaarsvraagjes: Zone02/ was jouw zintuig voor 2007

ZONE02/ nr. 178 (woensdag 19/12/2007)

*Gezien: Hoe op zaterdagmiddag 10 februari het leven in de Museumbrasserie tot stilstand kwam toen Minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht met zijn madame Mireille Scheurs en Europarlementslid Dirk Sterckx er binnenkwamen. Toen zij hun hoofdgerecht aan het degusteren waren kreeg de rest van de eetzaal pas zijn voorgerecht. Even iedereen voorgekropen. Proper!

*Gehoord: Dat Ronnie Wood van The Rolling Stones in juni in diezelfde Museumbrasserie is gaan eten. Ik was er toen dus spijtig genoeg niet bij.

*Geproefd: De escabèche van sardinefilets in restaurant Le Vismet met een Proustiaanse Madeleine-ervaring tot gevolg.

*Hier zat een geurtje aan: Mijn madame dwingen om het absolute rampdiner in Rotisserie Le Variétés tot het bittere einde uit te zitten, want er diende nog een recensie geschreven te worden. Dat hebben ze dan ook geweten.

*Kippenvelmoment: Samen met Niels, Daniel en Bjørnulf als enigen ter wereld aan de achterzijde van de Videohouse Studio's in Vilvoorde in de nacht van donderdag 31 mei met één oor tegen de muur gekleefd naar de 65 minuten lange versie van de nog nooit live gespeelde song 'Ventilator Blues' van The Rolling Stones luisteren. Beter dan een fles Sassicaia!

*Mijn zesde zintuig voorspelt voor 2008: Back to basics! De mensen willen opnieuw stevige kost en geen zalfjes of schuimpjes meer. Kortom, de comeback van de keuken van ons moeder.

Met deze eindejaarsvraagjes werd 2007 culinair afgesloten. Ik kwam tot de conclusie dat ik toch wel met mijn gat in de boter was gevallen. Hier vind je de full version van mijn eindejaarsvraagjes 2007. Lock 'n Loll zoals ze in Japan zeggen, het was een jaar met een Stones tour. Meer nog, ze kwamen in Vilvoorde repeteren! REMEMBER VILVOORDE!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten